سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  |  Atom  | خانه | شناسنامه | پست الکترونیک | پارسی بلاگ
اوقات شرعی

System Center Configuration Manager

نکات مهم در مجازی سازی (پنج شنبه 87/6/14 ساعت 8:59 صبح)
http://www.pcworldiran.com/articles/ar_840041.htm

نکات مهم در مجازی سازی

نویسنده: Jennifer Mears
منبع: Network World
مترجم: مریم‌ پویان‌پور

مجازی سازی سرور در طی سال گذشته به عنوان تکنولوژی جدید مراکز داده رواج یافته است. شرکت مایکروسافت در این راستا در رقابت با VMWare راهکار Virtual Server 2005 خود را ، که به زودی لینوکس را نیز پشتیبانی خواهد کرد، عرضه نموده است. در ضمن تعداد زیادی از شرکت‌هایی که کار با این تکنولوژی را آغاز کرده‌اند راهکارهای خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به عنوان مثال SWsoft ابزاری عرضه می‌کند که می‌تواند چند instance از یک سیستم عامل را از یک سیستم عامل نصب شده ایجاد کند، Meiosys و Trigence نیز برنامه‌های کاربردی مجازی تهیه می‌کنند و سرانجام Virtual Iron Software چند پردازشی مجازی متقارن را اجرا می‌نماید.

چهار نکته زیر برای مدیران شبکه مفید واقع خواهد شد:

1- هدف را در نظر داشته باشید. همچون دیگر پروژه‌های IT، بهترین روش برای شروع مجازی سازی داشتن ایده روشنی از هدف می‌باشد. اسکات داناهیوو یکی از تحلیلگران Tier 1 Research می‌گوید، آگاهی از اینکه مجازی سازی چه منافعی را برای شرکت ایجاد می‌کند و شرکت از این تکنولوژی چه می‌خواهد، بسیار مهم و اساسی می‌باشد. نتایجی مثل صرفه‌جویی در هزینه و یا کاهش دردسرهای مدیریت در انتخاب گزینه مجازی سازی سرور مناسب به شما کمک نخواهد کرد. داناهیوو می‌گوید، وقتی درک کاملی از هدف خود داشته باشید و بدانید که چه می‌خواهید بکنید، انتخاب راهکار مناسب و تمایز قائل شدن بین VMware و SWsoft یا مایکروسافت و یا بین Meiesys و Trigence برایتان آسان‌تر خواهد بود. اما اگر تنها به فکر داشتن یک محیط مجازی و یکپارچه و نیز صرفه‌جویی در هزینه باشید، مشکلات زیادی بر سر راهتان خوهد بود. انواع مختلف راهکارهای مجازی سازی مزایای سطح بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهند. در واقع همه آنها برای چنین هدفی طراحی شده‌اند. اشکال روشن نبودن هدف نهایی این است که به مزایای مورد نظر خود دست نخواهید یافت. به طور مثال احتمالا به 40 درصد از منافع خواهید رسید و 60 درصد بقیه را به دست نخواهید آورد.

باری لالون معمار پلاتفرم سرور Jack Henry & Associates (فراهم کننده تکنولوژی برای صنایع مالی) عقیده دارد که باید بیشترین تلاش در این مورد صورت گیرد. او قبل از اینکه تعیین کند Virtuozzo محصول SWsoft بهترین انتخاب برای محیط ویندوز Lenexa محسوب می‌شود، تعدادی از تکنولوژی‌های مجازی سازی مختلف شامل Virtual Server ،VMware مایکروسافت و User Mode Linux را مورد بررسی قرار داده بود.

2- از کم شروع کنید. بعد از رسیدن به درک کامل از تکنولوژی آن را مرحله به مرحله به کار گیرید.

بعد از اینکه در سال گذشته National Semiconductor تصمیم گرفت برای افزایش میزان کاربرد سرورهای ویندوز خود از VMware استفاده کند، کارکنان بخش IT علیرغم ناآشنا نبودن با این مقوله کار خود را به تدریج و به آهستگی آغاز نمودند. شرکت سال‌هاست که پارتیشن‌ها را روی mainframe تقسیم می‌کند. آل‌ریچ سیف مدیر ارشد اطلاعات شرکت در سانتاکلارا می‌گوید، ما این تکنولوژی را به عنوان یک تکنولوژی مزاحم می‌شناختیم. اما متوجه شدیم که باید محیط را صادقانه توصیف نماییم و از یک روش مرحله به مرحله استفاده نمائیم. بنابراین ابتدا باید هدف را در نظر گرفت و سپس برنامه‌هایی را که هرازگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند، تهیه نمود. به گفته پل مکی، معمار سرور ویندوز National، سرورهای برنامه‌های کاربردی با مبنای "کاربر کوچک" یا "درخواست پیش‌بینی پذیر زمانبندی شده" برای این منظور مناسب هستند.

سیف در ادامه می‌گوید که در مراحل بعد می توان برنامه‌های مهمتر را مجازی سازی نمود.

"هری ویلیامز"، مدیر تکنولوژی و سیستم‌های شرکت Marist College در Pough Keepsie که تعدادی از تکنولوژی‌های مجازی سازی همچون ماشین‌های مجازی مین‌فریم، VMware، مانیتور ماشین مجازی Open Source Xen و لینوکس User Mode را اجرا می‌کند با ایده آغاز کار با سرورهای کوچکتر موافق است و می‌گوید، اگر چهار سرور را که 100 درصد محدوده پردازشگر را اجرا می‌کنند و هر یک 4 گیگابایت از فضای حافظه را مورد استفاده قرار می‌دهند انتخاب نمایید، نباید انتظار داشته باشید که قادر به قرار دادن تمامی آنها در یک سرور منفرد کوچکتر هستید. شما باید سرورهایی را انتخاب کنید که میزان استفاده آنها کم و زیاد می‌شود. احتمالا باید یک ماشین کمی بزرگتر را مورد استفاده قرار دهید، اما مدیریت یک ماشین منفرد آسانتر و ارزانتر از 4 ماشین کمی کوچکتر است. در ادامه مجبور خواهید بود تنظیمات را سازگار کنید. بار اول به نتیجه کاملی دست نخواهید یافت.

3- مدیریت را در نظر داشته باشید . شما باید از چگونگی مدیریت سیستم‌های مجازی آگاهی داشته باشید. یکپارچگی سرور و صرفه جویی در هزینه انگیزه‌هایی قوی برای استفاده از مجازی سازی سرور می‌باشند اما از آنجاییکه این تکنولوژی بتدریج بخش مهمی از مرکز دیتا پویا محسوب می‌شود توانایی فراهم ساختن و تخصیص سرورها از اهمیت خاصی برخوردار می‌شود.

Electronic Data Systems یا EDS در شهر پلانو از سرور مجازی مایکروسافت و VMware برای مجازی سازی سرورهایی که میزبانی وب و دیگر برنامه‌ها را پشتیبانی می‌کنند، استفاده می‌نماید. این شرکت پروژه مجازی سازی خود را با ابزارهای مدیریت از VMware و Topspin Communications (فروشنده سوئیچ InfiniBand) کامل می‌کند.

EDS با استفاده از نرم‌افزار مدیریت VFrame شرکت Topspin، سوئیچ‌های InfiniBand را قادر می‌سازد تا سرورها، شبکه‌ها و ذخیره‌سازی را طبق سیاست‌ها و قوانین آماده نمایند. در ضمن تکنولوژی VMotion برای اطلاع از چگونگی فراهم شدن و مورد استفاده قرار گرفتن منابع مجازی توسط این شرکت به کار گرفته می‌شود.

"رابرت کهی" مدیر یکی از بخش‌های IT در EDS می‌گوید، برای مدیریت یک محیط مجازی به ابزارهای خوب نیاز داریم. بدون وجود چنین ابزارهایی به زودی پی خواهیم برد مجازی سازی را در بخش‌هایی که نیاز نداشته‌ایم نیز اجرا کرده‌ایم. اگر ابزارهای مدیریت مناسب رابرای کنترل محیط آماده نکنید، به زودی به موقعیتی می‌رسید که تاحدود زیادی کارآیی سرورهایتان کاهش می‌یابد.

4- چه زمانی مجازی سازی مفید واقع خواهد شد؟ این نکته مهمی است که باید در نظر داشته باشید. گاهی‌اوقات مجازی سازی موجب صرفه‌جویی درهزینه و افزایش کارآمدی می‌شود اما گاهی استفاده از این تکنولوژی بی معنی است.

از آنجاییکه مدیران IT با استفاده از تکنولوژی‌های مجازی سازی سرور به راحتی بیشتر دست می‌یابند و احتمالا تمایل دارند از این تکنولوژی در همه چیز استفاده کنند. اما عقیده کاربران این است که مجازی سازی همیشه بهترین روش نیست.

"کهی" می‌گوید، اگر دارای یک ترکیب سرور/برنامه خوب تنظیم شده می‌باشید دیگر لزومی ندارد که یک لایه انتزاعی دیگر به این محیط  اضافه کنید.

کاهش کارآیی و هزینه مسئله ساز می‌شود زیرا ابزارهای مجازی سازی می‌توانند با این دو مشکل، بر سرورها تاثیر گذارند.

Justin Schumacher، مهندس نرم‌افزار Adaptive Instruments (شرکت تولید کننده سنسورهای صنعتی درماساچوست) می‌گوید: شما باید مشخص نمایید که آیا هزینه‌های پرداخت شده برای استفاده از این تکنولوژی ارزش صرفه‌جویی در هزینه‌هایی را که بعدها به آن خواهید رسید دارد یا خیر.

نکته آخر در مورد مجازی سازی سرور این است: درک کاملی از آنچه م‍ی‌خواهید به دست آورید داشته باشید.

" گوردن هاف" تحلیلگر Illuminata می‌گوید، اصطلاح مجازی سازی را فراموش کنید. فقط در مورد کاری که می‌خواهید انجام دهید فکر کنید و ابزارهای مناسب برای رسیدن به آن را جستجو نمایید.





  • کلمات کلیدی :
  • نویسنده: صابر طباطبائی یزدی

  • نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    سی دی های آموزشی فارسی شرکت های بزرگ آموزشی در سراسر دنیا
    فهرست مطالب این وبلاگ
    عرضه نرم افزاری xenapp 5 برای دسک تاپ هاپ مجازی
    نکات مهم در مجازی سازی
    مفهوم مجازیسازی
    فصل اول:‏آشنایی با این محصول
    مجازی سازی برنامه های کاریردی
  • بازدیدهای این وبلاگ
  • امروز: 1 بازدید
    دیروز: 0 بازدید
    کل بازدیدها: 22987 بازدید
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ من
  • System Center Configuration Manager
  • دسته بندی یادداشت ها
  • اشتراک در خبرنامه
  •  

  • لینک دوستان من

  • لوگوی دوستان من